Monday, June 9, 2014

Citer Pasal Sepupu MusaIsaMaryamSara yang balik bercuti dari India..

Angah aka adik Papa ada balik bercuti 1st June hari tu..
Kalau Angah balik.. sudah semestinya la Lya, Farah & Faris pun ikot balik...
Eeiii.. sukanya dapat jumpa dorang..

Ada orang tu.. dari India lagi dah pesan..
Nanti balik Malaysia nak mintak ummi buatkan pizza untuk dia..
Sapa lagi kalau tak adik biras kesayangan tu.. hehehehe

So hari Sabtu gigihlah buatkan untuk dia..
Ummi buatkan pizza dan baked makaroni
Eh.. lupa plak nak snap gambar..
Dah siap apa semua geraklah pergi umah Mama kat Keramat..
Sekali dorang anak beranak nak gerak pergi umah Nenek pulak..
Ikotkan macam dah x larat dah gi sana.. tapi mikirkan alaa.. takkan kejap jer jumpa dorang..
So ikot jer la dorang gi umah nenek..
Nasib baik ada buat lebih.. so boleh la bawak pegi umah nenek jugak..

Sampai sana.. tau jer la budak-budak ni kalau dah jumpa..
Abis riuh rendah umah Nyang dorang dibuatnya.. haha
Dorang ni kalau dah bermain.. tak ingat dah pukul 11 malam ke apa...
Janji boleh main... takde ngantuk2 dah.. termasuklah si kenit Aesya tu... huhu
So dekat pukul 12 pagi jugak la kitorg gerak balik umah..
Tu pun si Angah ada kawan nak jumpa dia... tu yang tergerak nak balik tu..
Kalau tak.. tak tau la pukul baper balik...

Macam-macam ada.. ultraman.. ben10.. upin ipin.. apa nak?? haha

abg dua orang ni tengah pikir nak posing cara apa lak... maryam dah ter'advance dulu.. farah stylo.. faris x tau nk ikot sapa.. dan si aesya control ayu.. hehehehe

okeh semua buat pose monster!! huargggghhhhh!!!


ntah tak nak caption apa lagi dah.. si aesya ultraman bersimpuh ke apa.. hehehehe

Sebelum balik tu.. sempat la duk racun si Lya
suwuh pi umah esok... bawak budak-budak mandi kolam
Kebetulan memang dorang nak gi Kajang esok.. so dorang janji akan singgah lah.

Esoknya pulak.. ummi jenuh pikir nak masak apa la pulak kan..
Last-last kitorang masak nasi lemak.. buat sambal udang..
Dengan ayam goreng berempah..

Ni la nasi lemak buat jamu PakNgah Faizal dengan MakNgah Lya sekeluarga... harap suka la yer.. hehehe
Lambat sangat dorang sampai.. ummi dengan bibik dan budak-budak makan dulu..
Papa tak nak.. nak tunggu adiknya sampai dulu.. ikotlah..
Petang kot baru sampai.. katanya sesat kat Kajang... aduhaii... hahhaa

Si Farah dengan Faris bila sampai umah ummi.. suka nor dorang...
Nak-nak lagi boleh main air pastu siram pokok2 yang bibik duk tanam
Abis cili dengan tomato yang baru nak masak dorang petik..
Anak pokok betik pun dah tinggal togel dikerjakan dorang.. ikot dorangla.. biarkan jer.. hahaha

Faris dah xde baju dah... sibuk duk siram anak pokok apa ntah... hehehe

Aesya tengok jer si Farah dan Faris ni duk isik air nak siram pokok..

Jenuh panggil suwuh masuk makan.. hmm.. xder nya nak dengar... kekekekkekke
Lepas dah makan-makan..
Dah lepak-lepak... pastu dah siap solat asar..
Kitorang terus gerak gi kolam awam kat sebelah PullMan..

Cuti sekolah kan... tau-tau jer la . memang ramai laa orangnya
Ummi tak mandi... bibik jer turun tengokkan budak-budak
Si Lya aka MakNgah dengan seluar2 jean dia belasahn turun..

Si Farah dengan Faris rupanya firstime mandi kolam..
Kat India sana susah nak pergi..
Mula-mula masuk kolam.. ada la beberapa kali tenggelam..
Cuak la jugak.. tapi si Faris bukannya reti serik.. lagi dia nak main ada lah..
So nak selamat.. bagi dorang pelampung.. okeh la sikit..

Si Aesya tak padan kecit.. berani kang main..
Tak nak orang pegang.. pastu siap ampung2 kan kaki dia dalam air..
Dah macam anak katak la pulak.. hahaha

Yang lelain.. takleh cakap la.. dah memang hantu air..
Sampai kecut sorang-sorang bila naik...
Layan jer la gambo.. malas nak citer lagi dah.. huhu

Amboi cik Aesya.. siap angkat2 kaki dia lagi.. huhu

Cik Yam dengan pelampungnya..

Yang kat belakang pelampung biru tu la.. si Faris..

Tengok mek Aesya... bukannya tau takut dia...

Farah, Isa Faris..

Susah betul nak suruh kumpul amik gambor...

Yang ni okeh sikit.. walaupun si Aesya pandang ke lain... si Isa tak nampak muka... tapi semua masuk lam gambor la..
 
Isa tu menyelam carik apa??



Okeh dah.. jom balik..

Lepas mandi manda.. dorang terus gerak balik KL sebab nak gi umah Nenek lagi..
Kitorang balik umah jer la..
Budak-budak request nak makan maggie.. so layankan jer..
Tapi belum sempat siap.. Maryam dengan Aesya dah belayar dulu dah.. penat sangat kot.. ahahahahha