Wednesday, July 17, 2013

Puasa 7


Haiyyaaaa... giler mengantoksss nih..
Bawak kete tadi pun... kelopak mata macam ditarik2 nak terkatup..
Udahnyer... ummi beliakkan mata sambil drive sampai la ofis..
Mesti orang tengok apa kehal minah nih.. hahahhaha

Semalam cam malas sikit..
Malas nak singgah kedai beli barang nak masak..
So guna jer la apa yang dah ada dalam peti ais..

Tengok ada kailan
Pastu ada sotong empat lima ketul..
Ikan bilis memang ada stok sokmo..
Ikan masin basah lak memang ada.. tinggalan TokMa buat hari tu
Beras satu pot buat bubur nasi..

So keletang keletung kat dapur... tak sampai sejam siap laa
Kailan ikan masin..
Sambal kering ikan bilis dengan sotong goreng kunyit..
Bubur nasik panas-panas..
Dah tu jer la.. simple mimple... 

Haishhh..
Hari ni nak masak amender plak yer..
Adeh.. bab mikir ni yang susah nih.. hahahhahah
Takper la.. nanti2 la pikir.. kita pi jenguk blog org lain tengok..
kot2 ada menu yang boleh kite tiru... hehehhe


Niler juadah yang simple mimple.. sampai papa pun menambah... hehehhe





No comments:

Post a Comment