Monday, July 15, 2013

Eh, dah 6 hari kita puasa yer..

Kejap jer kan..
Dah nak masuk hari ke 6 kita berpuasa kan..
Cepat nor masa bergerak..

Puasa kali ni, Alhamdulillah banyak berbeza
Kalau dulu2.. setiap kali nak bukak poser..
Kopak jugaklah duit dalam RM20 untuk beli juadah bukak pose kat bazar ramadan

Tapi kali nih, ummi macam semangat lain macam seket..
Hari- hari mesti masak sendiri pastu kueh pun sebolehnya buat sendiri
Sehingga ke hari ni, takde kuar sesen lagi la duit kat mana2 PARAM..
Eh, tipu.. ada sekali.. Papa gi beli air asam boi hari tu.. sebab teringin sangat.. tapi tu jer la pun...

Ni juadah hari jumaat lepas kot..
Buruk nor rupa ikan cencaru tu kan.. hahahaha.. tapi okeh gak la rasa dia
Sayur lemak kobis dengan sambal belacan pedas meletop..
Ikan kembong goreng untuk budak-budak
Pastu ummi sempat la buat bubur chacha.. sekali ummi terlupa masuk gula putih.. hahaha
Alter balik.. so okeh la.. sedap ler jugak.. huhuhu


Pastu ni juadah hari sabtu..
Terasa nak makan gulai siput..
Balik dari Alamanda.. singgah pi beli
Beli tauge.. tumis bawang apa semua.. campak udang sekor dua.. dah siap.. tauge goreng!
Pastu budak2.. gorengkan ayam
Sambal belacan tak boleh miss.. kalau tak terasa nikmatnyer... hahahahah

Nak dijadikan citer..
Ummi bawak budak2 gi Alamanda dan balik dari Alamanda..
sekali tengok kat dapur.. abih berkecah
Rupanya Papa buat projek dia senyap2..
Dua loyang besar Puding Karamel dalam periuk pengukus....
Yeayyy!! Akhirnya dapat jugak rasa..
Dari hari bila lagi ntah. nak buat.. nak buat.. udahnya x buat2..
Tapi cam tau-tau jer papa ni.. dia tolong buatkan.. hehehe..
Mekasih Papa.. saaayang papa...
Dah ada byk tu.. bagi la kat jiran sikit.. sekali Kak Aya balas kueh lopezz..
Alhamdulillah.. rezeki lagi.. hehehe


Pastu ni juadah semalam..
Ayam masak merah... sayur lemak tauge + kobis..
Pastu gulai siput tak abih semalamnyer... huhuhu
Sup tulang tu.. Makteh jiran depan umah yang kasik..

Sebab apa dapat sup tulang tu tauu..
Sebabnyer ummi pi antor ler ondeh-ondeh aka buah melaka sikit kat Makteh tu..
Sekali Makteh balas.. terima kasih byk2..
Ondeh-ondeh tu ummi yang try... firstime tu.. x pernah lagi buat kuih2 cm ni.. Alhamdulillah.. lulus.. hehehe

Ummi dgn papa pi terawih dekat surau kat umah tu jer
Ikotkan jalan kaki pun okeh.. tapi papa kata naik kete..
nak jalan kaki.. jalan kaki sensorang.. sob.. sob.. sob..
apa la papa ni.. tak best langsung

Budak-budak tinggal kat umah dengan bibik..
Macam nak bawak Musa Isa Maryam

Tapi first day hari tu dah kena..
Budak2 ni kalau dah jumpa geng.. tak leh nak cakap apa la
Boleh depa duk larik2 depan khemah tempat ummi solat.. sbb kat ataih dah penuh..

Pastu Maryam dah nampak abang2 dia duk bergalok main..
Takkan dia sorang nak senyap duk tepi ni kan..
Apa lagi terus nak ikot la dari duk diam tadi..
Haish.. tak khusyuk solat camni..
Dan2 tu ummi tarik tangan dia.. pastu carik abang2 dia..
Dah balik.. jalan kaki.. jalan kaki la..
Udahnyer terawih ntah ke mana..

Okeh la.. kita layan gambo budak2 ni la pulak..

 Kakak Maryam kena buli dengan adik Aesya.. huhu

 Sara Aesya.. anak hindustan.. hahaha

kesayangan papa dan ummi..

No comments:

Post a Comment