Thursday, July 11, 2013

Buka Poser Apa Semalam??


Haha..
Tajuk macam kepochi betullah..
Sebok nak tahu orang bukak poser apa.. kuangkuangkuang..

Semalam daripada ofis lagi
Ummi dah duk pikir-pikir dah nak masak apa..
Confirm nak masak cencaru sumbat cili
pastu buat sayur lemak kobis sket untuk teman..
Tak yah dah singgah kedai sebab barang semua dah ada
Tinggal balik nak masak jer..

Sampai umah
keluarkan barang nak masak apa semua
sekali En. Papa request nak bubur nasik dengan sambal kering ikan bilis
Hahaha.. terus masuk balik barang dalam peti ais..
Masak bubur.. pastu goreng ikan bilis.. blend bawng cili apa seket.. tumis.. campak ikan bilis.. dah siap!!
Senang keje ummi.. x yah buat byk mnder..
Budak-budak ummi suwuh bibik gorengkan ayam garing2.. pastu carik2kan bagi tabur dalam bubur.


                        Ni ler juadah berbuka puasa semalam.. giler simple kan.. tapi menyelerakan..

Dah semua siap
Macam awal la pulak kan.. padahal dah nak masuk pukul 7 dah pun
Pastu pikir xder pun kuih2 yang memanis apa..
Ajak papa gi round2 kat Param area rumah
Sekali pergi.. tengok banyak gerai dah abihs...
Alhamdulillah.. berjaya tak beli pepe kat sana... jimaat duit aku.. huahahahah

Ingat hari ni nak buat karamel la
sebab malas nak buang duit kat bazar
lagipun bukannyer payah pun kan.. hehehe
tengokla camner nnanti.. barang pun dah ada, tinggal nak buat jer...

okehla, ummi nak smbung wat kijer

dah lama ummi tak tepek gambo cik mek aesya kan... 
so ni ada baper keping gambor dia tengah duk menyelongkar lemari.. 
mmg tu jer la kije dia sekarang.. 
x dapet nak nolong dah.. huhuhu 











1 comment: