Friday, March 29, 2013

Budak gomokss..


tido tak henggat..
terpenyet sudaa pipi pau dia.. hahahaha....

Thursday, March 28, 2013

Hari Qiamat?

Semalam amik Musa dari program cuti sekolah..

Musa:  ummi.. esok hari jumaat ekk?

Ummi: ha ah.. jumaat.

Musa: esok hari Qiamat la ummi ekk??

Ummi: esok hari Qiamat....???

Musa: yerla.. ustaz cakap hari Qiamat hari jumaat. . esok kan jumaat.. esok Qiamat la..

Ummi: betulla tu tapi hari jumaat bila kita tak tau lagi.. Allah jer yang tahu..

(Dalam hati terus jadi takut.. Ya Allah Kau matikanlah kami sebelum hari Qiamat. . Aminnnn.)

Tak Sabarnyerr...


Yeaaayyyy!!
TokMa nak datang esok..
Tak sabarnyer laa nak tunggu esok...

Wednesday, March 27, 2013

Cik Aesya Kiterr..

Pejam celik.. pejam celik
Mek Aesya kita dah masuk 6 bulan dah..
Seminggu sebelum nak masuk 6 bulan..
Aesya demam panas yang cecah 39°c..
Spital terus la jawabnyer..
Risaunyer tak leh nak cakap la..
Si kenit tu dah siap2 menggigil2..
Sampai spital.. doktor terus bagi ubat bontot..

Amik darah check.. rupanya ada jangkitan kat tekak dia..
Seminggu jugaklah panas dia on and off.. sampaila tekak dia dah okeh..

Sekarang ni dia dah okeh..
Dah banyak ragam dah..
Dah angkat2 bontot nak merangkak kot..
Hobi skrg.. masuk kaki dalam mulut.. hahaha

Apa2 jela Aesya yer..
Ummi, papa, abg musa, abg isa, dan akak maryam sayang sangat kat awak!!

Monday, March 25, 2013

Kari Kepala Ikan


Hari Sabtu lepas..
ajak papa pergi Jakel KL
nak carik kain buat baju melayu raya nanti.. 

lepas dah setel semua
papa bawa gi makan kat Kg. Attap
Restoran apa kenama.. ntah.. dah luper.. hahah
tapi restoran tu mmg top dgn kari kepala ikannyer yang gedabak besarnyer.. huhuhu



Dah makan separuh jalan..
baru ingat nak amik gambo.. dasarrr!! hahahah



haa.. ini kejadian selepas.. 
licin... hahaha


Ini budak kan.. banyaaaak baik..
X banyak ragam pun... haa.. sebab tu ummi suka bawak Aesya sorang-sorang jer..
Abang dengan kakak selalu buat perangai kan.. haaa. kenala tingggal... padan muka.. hahahaha


Laki sapa la ni yerr.. hehehehe
Hish.. bapak mithali nih... ekekekkekekkekek
Siap bawakkan handbag ummi lagi.. ko ader...? hahahahha
Lap u la papa... hehehe



Monday, March 18, 2013

Monday Blues..


Biasa niih..
Asal jer senin.. msti nak blues2..
Tapi gaji nak ajerrr.. Haha

Weh.. ummi
Kije.. kije
Blues ke tak blues ke...
Gaji tetap jalan tauu..
So jangan nak ngengada..
Cepat semangat buat keje!

Okeh, nak gi lompat bintang kat luar kejap
Nak bagi semangat datang..

Semangat oo semangat..
Datanglah.. fuh.. fuh...!!

Okeh sekian!





Wednesday, March 13, 2013

Mana lagi bagus..


Ummi tengah duk buat kire-kire nih
Mana lagi jimat... Hypptv ke Astro
Mana lagi berbaloi... Astro ke Hypptv..

Macam Hypptv ni lagi jimat kot..
Bulanan dia  RM30.. 30 channel
Pastu ada Unifi (of course yg ni kena bayor la jugop dalam RM150)

Macam Astro sekarang,
Ummi duk amik pakej SuperPack Beyond tu.. dah RM150 sebulan..

Ingat nak terminate jer Astro..  tuko ke Hypptv.. acaner.. okeh tak?





Tuesday, March 12, 2013

Mood 'toing' dah tukar jadi ceria!!



Alhamdulillah
Bersyukur dengan segala rezeki yang diberi oleh Allah..

Lepas ni tak leh dah xder-xder mood..
Kena rajin dan ceria-ceria selalu buat keje..!

Okeh, nak sambung buat keje nih..
Semangatttttt!!





Monday, March 11, 2013

takde mood!

Yess..
Nak bagi tau..
Ntah naper.. tader mood sangat hari nih..
Okeh, sekian.

Friday, March 8, 2013

Salam Pagi Jumaat..



Sekadar renungan  di pagi Jumaat..
Mudah-mudahan hati ummi dan kawan-kawan semua terpelihara dari sifat kesombongan. Aminnn.

Thursday, March 7, 2013

Dasar Loklak!!

Haa, perasan tak apa yang missing kat dalam gambar nih..


Yesss.. pandai!
Satu softfit xder kan...
Haa.. memang dasar loklak lah ummi nih..!!
Buleh pulak tertinggal satu kat umah.. hadehhh..

So jadinya.. sebelah pam pakai motor..
sebelah lagi perah pakai tangan..
Jenuh ooi nak perah... lenguh tangan mak nak tunggu abih 10 minit... hahaha

Tapi alhamdulilah.. syukur sangat2 dengan rezeki yang Allah bagi untuk Aesya.

So lepas nih..
Ummi jangan duk loklak sangat yerr!!!





Wednesday, March 6, 2013

.........



Kenapa ramai yang cakap kes yang berlaku kat Lahad Datu sekarang adalah politik semata.... hish.. takkan sebab politik nak kena korbankan ramai nyawa yang x berdosa.. Malaysia bukan negara macam tu kan... Ya Allah, selamatkan lah kami.. Aminnn...

Adik-adik dan kawan-kawan.. janganlah kita duk menambah dosa memaki hamun sesaper .. biarlah pihak berkuasa jalankan tugas mereka.. bukan ke lagi baik kita sama-sama doakan kesejahteraan semua.. tak kire pro atau anti kerajaan... Amin.

Tuesday, March 5, 2013

Aesya dah 5 bulan rupanya....


Keletung keletang.. keletung keletang.. tup-tup Aesya dah 5 bulan ghupernyer...
Acaner ummi leh terlupa la plak.. hahahahah

Mek Aesya kita nih.. makin kuat nyusu woiih..
Sehari boleh sampai 6 botol 4oz susu uuu..
Haa, jenuh ko.. ummi nak kena ngepam susu hari-hari untuk restok
Paling-paling kurang 4 botol dari ofis.. 2 botol kena jugak pam kat umah 

Start 5 bulan hari tu, try la test bagi makan bubur..
ambooiii.. kang main dia.. macam anak burung ternganga-nganga.. hahaha
Tapi even dah makan pun.. susu TETAP!! hahaha

Milestone cik Mek ni bila masuk 5 bulan...
Dah boleh niarap dah.. pastu pusing balik..
Bibik citer, kalau dia tinggal kejap cik Mek ni kat hall
bila datang balik.. tengok-tengok dah bergolek kat hujung pintu dah.. hahaha

Apa-apa pun.. 
Ummi, Papa.. Abang Musa dan Abang Isa juga Kakak Maryam
sayang sangat-sangat kat Aesya tauuuu!!












Monday, March 4, 2013

Okeh la dari xde...

Apa yang okeh..
Apa yang xde..

Haaa... sebenarnya nak citer pasal misi ummi untuk capai berat ideal menjelang raya nanti...

So camner..
Hahaha... xder la banyak sangat turun pun.. setakat 1.2kg jer pun..
Dari 69kg ke 67.8kg...
Tapi xkesah la... janji gerak kann

So okeh, ada lagi 5 bulan nak raya..
Ada lagi masa.. chayork.. chayork!!

Friday, March 1, 2013

Ya Allah.. Indahnya ciptaanMU


Pagi-pagi tadi bukak fb..
Ummi jumpa video ni..

Ya Allah, indah sungguh ciptaanMu
Sapa sangka kan.. remaja ni macam remaja mat salleh yang lain
Tapi rupanya dia seorang hafiz dan guru Alquran.. Masha Allah
Merdu sungguh suara remaja ni recite ayat2 Alquran
Cara dia nyampaikan lecture pun bersahaja jer... mudah faham

Ummi selalu doakan anak-anak ummi jadi lah seperti remaja ini.. Amin

Ini ada info sikit dan gambar2 pasal diri remaja ini.. ummi copy paste dari FB



Jom kenali Fatih Seferagic ..

Seorang Al-Hafiz muda berbangsa Bosnia, dilahirkan di Jerman, dan menetap di Texas, USA. Fatih merupakan seorang guru Al-Quran di sana. Dan dia baru berumur 17 tahun!!!

Dialah pemuda itu. Hafiz Qur’an, bersuara indah..
Masyaallah..Tinggal dan menetap di Amerika Syarikat bukan menjadi alasan baginya untuk tidak menghafal Al-Quran.Pada usia 4 tahun,dia berpindah ke AS, tinggal di Arizona selama 3-4 tahun sebelum menetap di Baltimore, Maryland selama 7 tahun dimana dia mula menghafal Al-Quran.

Dia mula menghafal Al-Quran pada usia 9 tahun dan menghafal 30 juzuk Al-Quran dalam 3 tahun alias menjadi hafiz pada usia 12 tahun! Dia melatih hafalannya itu di bawah bimbingan Syekh Qari Zahid dan Qari Abid. Sekarang sambil sekolah, dia juga mengajar Al Quran dan menjadi ketua remaja masjid Sheikh Yasir Birjas di Dallas, Texas.

Cuba cari Fatih Seferagic di youtube dan facebook. Dengarkan bacaan beliau semasa menjadi imam solat Terawih dan dengarkan lagu nasyid Ghuraba yang dialunkan olehnya, sungguhhhh merdu!! SUBHANALLAH...