Wednesday, November 16, 2011

Agak-agak Kejam ke Ummi nih?

Ummi sekarang tengah duk pikir-pikir lagi..
pasal sekolah Abam Musa Amri nih..

Ummi ingat ummi nak hantar dia pegi sekolah Tahfiz swasta yang berasrama penuh lah..
Ada satu kat Cheras, Sekolah Rendah Islam Assyakirin..
Ummi duk google tengok.. macam okeh sangat-sangat
Even yuran bulanan dia agak mahal.. tapi rasa macam berbaloi saja..

Bincang dengan Papa..
Tapi Papa kata macam terlalu awal sangat nak bagi Musa duduk hostel..
Kecit lagi.. tak tahu macam mana nak uruskan diri sendiri lagi..
Hmm.. betul juga tapi kan.. kalau tak start dari awal.. bila lagi kan..
Papa cakap.. biar lah Musa tu sekolah dulu sampai darjah 2 dulu ke..
Lepas tu kalau nak masukkan dia ke sekolah Tahfiz tu pun tak per lah..

Ntahlah..
Tengoklah camana nanti..
Hasrat ummi memang nak masukkan dia ke sekolah Tahfiz..
Nak penuhi hajat TokMa dan arwah Tokki.. biar ada ramai cucu hafiz dalam keluarga..
Okeh lah tu kan.. dah umminya kadang-kadang perangai macam  tak tentu arah..
atleast ada anak yang hafiz macam tu.. boleh jugak tolong tegur-tegurkan .. ye dak

Tapi tu lah..
tak tau lah ummi ni sanggup ke tidak 
nak ngantar si Musa ni pi duduk jejauh...
alahaaaiiii... mau nak kena hati kering tu nanti... huhuhu..

Apa-apa pun..
ummi cuba buat yang terbaik untuk anak-anak ummi.. insyallah.





2 comments:

  1. sekolah tu dekat dgn stadium badminton cheras hehe..

    ok la tu kak. utk kebaikan dia jgk =)

    ReplyDelete
  2. Ena,

    Oo Ena tau ek kat mana..
    Insyallah mmg nak hantar la..
    tapi tunggu Musa umur 9 tahun dulu..
    dah papa dia ckp cmtu.. ikot jer lah..

    ReplyDelete