Monday, August 22, 2011

Kena Sound dek Kak Yah... Sebab Baju Nak Kena Alter..

Hahaha.
Tajuk macam nak kena lempang jer kan.
Tapi sebab dah tak tahu nak taruk tajuk apa lagi dah.. Belasah jer lah.

Sabtu hari tu.. ummi dengan budak-budak and of course ler.. bibik sekali.. pergi umah Kak Yah.
Kak Yah ni sepupu ummi.   Dengan dia lah, ummi hantar tempah baju raya ummi, bibik dan budak Maryam tu.  So baju dah siap.. pegi la kitorang ke sana nak amik baju.

Sampai sana, KakRul pun ada sekali.  KakRul ni adik Kak Yah.

Masa testing baju.. sekali semua baju ummi besor-besor belaka.  Kak Yah tak puas hati.  Sebab masa amik ukuran hari tu, dia memang dah ukur betul-betul lah.  So Kak Yah ukur balik. Waaah.. memang banyak beza la ukuran hari tu dengan ukuran yang baru.  Ummi kembang lah sekejap. Haha.  Ukuran yang memula tu amik sebelum puasa.

Kak Yah siap tanya.. naper la kurus.. dah nak  kena alter balik. Haha. Ada pulak camtu.. ekekeke.. KakRul dengan Kak Yah tak puas hati.. sebab ummi susut banyak.  Ummi cakap la.. memang ummi disiplin diet betul-betul bulan poser ni.  Nasi memang ummi tak jamah langsung.  Tu agaknya yang cepat turun tu.  Tapi sebelum jumpa Kak Yah.. ummi tak rasa pun susut banyak.  Setakat ada certain-certain baju lama yang buleh pakai tu ada lah.

Kak Yah nak alter betul-betul.. memang tak sempat lah.  Banyak lagi baju tempahan yang dia nak kena siapkan.  So Kak Yah alter ala-ala jer.. biar tak nampak sangat besor gedabak nyer tu.. nanti lepas raya hantar balik.. baru Kak Yah nak alter betul-betul.

Balik rumah.. ummi timbang berat.  Sekali tengok dah 64.8kg.  Waaah.. gembiranya hati ummi!!  Kembang setaman ler ummi time tu.  

Tapi pagi tadi.. sebelum keje, ummi timbang lagi.  Sekali dah jadi 65kg.  Haha.  Tapi takper la.  65kg tu pun dah banyak dah tu turunnya.  Kira dalam 22 hari poser.. ummi turun 5kg lebih kurang.. Okeh la kan.  Memang ler target nak 60kg menjelang raya.. tapi kalau dapat turun separuh daripada tu pun.. dah okeh sangat2 dah.  Nanti teruskan jer la diet ni sampai lepas raya.. sampai dapat cecah target berat yang ummi nak.  Insyallah.

Okehlah, ummi nak sambung kerja.  Lastly.. tatap la gambo yang buat ummi sampai ke saat ini.. tersengih-sengih sampai ke telinga. Hehe.

Photobucket
poyo tak ummi... siap tangkap gambo tu.. nota ukuran Kak Yah.  Nak buat kenang-kenangan.. Haha


Photobucket
macam tak percaya jerr tengok berat ummi nih.  Baper kali turun naik ntah.. Hehehe

3 comments:

  1. samalah
    turun 6 -7 kilo jugak sebulan ni
    tapi turun byk sbb BF lagi

    ReplyDelete
  2. hepi for u sis..saya lom timbang lagi

    ReplyDelete
  3. saya dah timbang tadi..dr 69 turun jadi 61..gembira lalalallaa

    ReplyDelete