Tuesday, August 23, 2011

Berakhir sudah Ekslusifnya.... (Perjalanan Penyusuan Ibu)


Photobucket

Hari ini.. tanggal 23 Ogos 2011
Cukuplah 1 tahun 1 minggu 6 hari...
Ummi menyusukan Maryam secara ekslusif..
Tanpa campur mana-mana susu formula..

Pada tarikh hari ini juga..
Untuk buat pertama kalinya..
Maryam diperkenalkan dengan susu formula...
Ikotkan memang sedih sangat-sangat..

Stok ummi yang ummi duk buat selama ni.. semalam last
So hari ni.. Maryam mula diberi susu Dugro 1-3..
Alhamdulillah.. tadi ummi call tanya bibik
Maryam boleh terima dan minum dengan baik..
Risau jugak kalau dia xmoh minum susu formula tu.. mana nak carik stok lagi..
Nak perah memang tak sempat dah..

Tapi Ummi tetap akan breastfeed Maryam bilamana Ummi ada bersama Maryam..
Tak kira lah.. time kat rumah ker.. keluar berjalan ker... Ummi hanya akan direct breastfeed Maryam saja.
Takder nak bawak-bawak bekal susu ke apa... unless Ummi takder bersama time tu.

Insyallah..
Selepas raya nanti.. ummi akan cuba sambung balik sesi mengepam setiap hari
Mudah-mudahan rezeki Maryam masih murah.. hingga sempat lah ummi nak buat stok balik.. Aminnn..













1 comment:

  1. jangan sedey2 yer..untung la sampai jugak umur 1 tahun lebih.yang penting bila cuti bagi susu badan sepenuhnya..nak wat camner kan.

    ReplyDelete