Friday, June 3, 2011

Tahu dah.. tapi macam nak tukarr jer...

Dah tahu dah..
Musa dah confirm dapat sekolah untuk Tahun 1 2012 ni.. kat sekolah presint 14
Ummi dah pegi tengok sekolah tu.. cantekkkk banget.. besoooor gitu...
Musa register ni incase dia tak pass peksa kelayakan untuk Sekolah Integrasi Agama tu nanti..

Tapi kan..
Ummi survey-survey..
rupanya takder la pulak bas sekolah kat kawasan rumah yang hantar budak ke sekolah presint 14 tu..
hmmm.. cmner ni.. takkan ummi nak kena antor amik pulak budak otomen nih sekolah..
payah tu.. karang dibuatnya ummi ada hal kat ofis.. sian pulak si Musa nanti takder sapa nak amik..
pastu pikir duit minyak lagi.. uuuuuiiii.. ulang alik cm tu.. memang hazab laa bulan-bulan minyak.. dengan minyak dah naik plak tu.. hish.. tak buleh jadi nih...

lepas discuss dengan papa.. tanya jenjiran yang anak dia sekolah rendah mana.. ada van tak antar amik..
kitorang pun sepakatlah nak buat rayuan tukar ke sekolah yang paling dekat seket.. sekolah presint 16 (2)
yang penting.. ada van tu.. lagi pulak anak kak Hajar (jiran 2 blok umah) pun naik van tu.. so boleh la dia geng pegi sekolah sesama..

Rayuan dah mintak dah.. thru online.. tak tau la dapat ke idak.. keputusannya bulan 7 nih..
Itu kalau tak dapat Sekolah Integrasi Agama tu..
Kalau dapat pulak.. nak kena carik van jgk tu.. tanya dah salah sorang ofismate ummi.. si Intan.. dia kata ada kt area rumah dia yang anak-anak jiran dia sekolah sama dan naik van... harap-harap ada lah..

Kalau tak..
terpaksa lah ummi berkorban ngantor ngamik si Musa ni jugak... hmm, tengok ler cmner nnti...




5 comments:

  1. leceh jugak bab anak nak sekolah nie yer kak?

    siap mohon2 bagai...aishh...camnelah turn Naurah nanti..huhuhu =p

    lambat lagi...xpe hihi

    ReplyDelete
  2. dulu kzue pun mcm ni juga...mmg kena fikirkan pengangkutan dan kekwn yg boleh saing gi sek.

    ReplyDelete
  3. Ena:
    nk buat cmno.. dah sistem dia cmtu..
    huhu.. Naurah.. lambat lagi tuuu..

    Zue:
    tu la kan.. dah dapt sekolah.. nak kena pikir pasal trsnport ler pulaaak.. issshhh.. nk wat cmner.. nama utk anak... kan.. hehehe

    ReplyDelete
  4. saya pun tgh kerisaun samada layak ke tidak si hero tu masuk integrasi.keputusan ujian 28 jun nanti..kalau dapat alhamdulillah.tp kalau tak dapat
    :-( sedih jugakla kena masuk skolah biasa

    ReplyDelete
  5. happyIrfa:
    sekolah kat area mana.. bangi gak ker?? kalu ada rzki anak2 kite.. sekolah sama ler tu nnti.. hehhehe..

    ummi try jer.. ada rzeki alhamdulillah.. x dapat pun tk per la.. nak wat cmner... hehehe

    ReplyDelete