Thursday, April 7, 2011

Mampukah Aku???

Dulu selepas bersalinkan isa..
ummi adalah gemok dengan berat badan 67kg gitu..
ummi pernah citer kat sini
Masa tu, memang ummi giler risau...
macam mana tak risau.. semua baju dah tak muat.. hahaha

Lepas dari tu, ummi nekad nak kuruskan badan.
Ummi buat macam-macam.. amik herbalife lah..
amik teh orang kampung lah.. dan yang paling berkesan la kan..
ummi tak makan nasik.. langsung tak sentuh nasik dalam 3 bulan macam tu rasanya... memang turun..
tapi hazablah..dari 67kg turun kepada 53kg.. giler suker mak

So lepas tu duk maintain jer.. kejap naik.. kejap turun.. tapi tak banyak laa.

Alih-alih akhir tahun 2009 ummi dapat tahu ummi pregnant kan si Maryam...
Hmm.. masa tu, memang ummi balas dendam betul-betul..
makan jer apa ummi nak makan..
dah pregnant namanya.. apakehal nak dietnya kan...
Tup-tup berat ummi masa 9bulan.. 78kg.. haaa ko... dugong pun kalah.. hahahaha

Biler dah bersalin.. berat ummi hilang dalam 13kg.. tinggallah berat badan 65kg..

Dalam pantang ummi cuba pantang betul-betul..
dalam masa 2 bulan cuti.. turun ke 62kg.. turun 3kg jer ko... hampesss...

Pastu dah start keje... mula-mula tu.. boleh lagi maintain...
tapi lama-lama.. dah kelaut dah...
Ummi since menyusukan Maryam ni..
nak kena pam hari-hari kat ofis... cepat jer rasa lapar..
Lepas tu, kalau tak makan nasik satu hari.. susu mula la kurang...

Alih-alih... hari ni ummi timbang pagi tadi..
berat ummi dah 69kg dah.. lagi berat dari gemok ummi masa mula-mula dulu.. huwaaaa!!

Pepagi mesti ummi tensen..
selalu ingat nak EL..
sebab dah tak der baju yang muat elok-elok untuk pakai ke ofis..
boleh macam tu..??

Jadi sekarang..
ummi kenalah buat something..
tak leh duk mengeluh saja..

Jadi mulai dari sekarang..
atur strategi dulu tu balik..
dan jayakan nya sekalli lagi.

Semoga ummi berjaya.. insyallah..!!


Giler gomok time ni.. ni dah setahun beranak kan si Isa

Muka tak puas hati sebab gemok.. hahaha

Mak dengan anak sama jer tembam...

Ntahlah.. tak tau dah cakap apa...

Masa ni akhir tahun 2008.. dah slim dah.. rindunyaa nak macam ni

Masa ni.. perasan anak dara lagi.. Gi jenjalan pun.. anak orang kata adik.. hahahah.. lempang baru taww!!

Nampak kekurusannya tu.... mampukah lagi aku....

Ni tengah tahun 2009..  Hi-Tea lagi ko...

Ni dah start chubby-chubby dah.. tapi stil leh berkebaya lagi la.. hahaha.. akhir tahun 2009

Haa.. ni mak dugong naik kelaut.. pregnant Maryam 4 bulan awal tahun 2010

Ni.. pagi tadik.. pengsan!!!




5 comments:

  1. hahahha lawokk ah akak!
    sabor2 kite ade prasaan yg same skrg ni
    nk skip nasik kang ketor lutut plus susu merundum
    hahah reason kuat ah tu :p
    nk kurangkan nasi cpt lapo
    dr mkn yg ngarut2
    baek mkn nasi
    hahahahahadoii
    ntahla
    tawakkal je la :|

    tp akak xpe
    amek gmbar queen tu sbgai smangat
    kite bakoo!!
    kite bakooo itu lemak :p

    ReplyDelete
  2. Yakin boleh
    Niat + Target + usaha = insyaAllah berjaya!!

    caiyok2 sis!

    ReplyDelete
  3. huhuk.
    kite serupe kak.
    stress dengan dri sendri
    tp xpela akk ade xcuse sebb mssih bf.
    yg as ni ?
    per cer.??
    haiyoh teros rase nk pitam.
    tsk tsk.

    ReplyDelete
  4. As-Salam... Sama lah kita, tp awak dah 3, i br 1.. cam nak u buat tak makan nasi tuh... tak angin ker?? i ada gak buat.. mmg gastrik gila... padahal dah sebakol buah2-an sebat air 3 liter dah... kongsi lah.. bl BF i cepat rasa lapaq.. huhuu

    ReplyDelete
  5. na:
    tu aar pening paler duk mikir mender nih..
    kalu buleh bako.. lamo doh bako lemok2 ni heh.. hahahha

    mommaMia:
    Mekasih... kena kuat semangat nih..

    ChikStar aka As:
    serupa kan.. kan..
    haaaiii.. tensen jer pikir kan...

    Haris Zuhaina:
    Salam...
    Dulu saya buat macam ni,
    pagi bekfast dgn mee hoon soup/goreng
    pastu tengahri x makan.. minum air masak jer...
    petang seblum kul 7.. makan sup sayur/sayur goreng..
    pastu mlm x makan dah.. lapor jer minum air masak.. lapor jer minum air masak..
    mula2 tu memang hazab.. tapi lepas jer 2 minggu.. mender tu jadi kaliss..

    tu la.. saya pun bf jgk.. tu yg tak tau nk buat cara apa.. sbb kalu ikot cara lama.. takut susu kurang jer..

    nanti la saya plan strategi baru.. kalu okeh.. nnti saya citer lagi.

    ReplyDelete