Friday, March 25, 2011

Yer.. Memang Ummi Bekeng aka Garang!!

ummi kan.. kalau bab ngajor abg Muche buat homework.. memang strict giler.. garang giler la.. padahal sian budak tu.. baru 6 tahun jer pun.. apa la sangat homeworknya..

tapi betullah.. ummi memang tak boleh sabor bab-bab ni.. kalau dah ditunjuk tapi tak paham-paham lagi.. pastu banyak memain.. masa orang ajar mata ke lain.. jawabnya.. sore ummi macam singa laa.. pastu tangan ummi memang cepat jer la.. siap aar kena cubit..

sebab tu.. abg Muche memang setiap kali buat homework dengan ummi.. melalak la dia.. meleleh-leleh air mata.. sampai satu hari tu.. Papa yang tertidor kat bilik lepas maghrib... terus bangun tengok.. apa yang terjerit-jerit kat luar.. rupanya singa betina tengah duk mengamok anak dia buat homework tak betul.. hahahha.. last-last Papa dia amik alih.. kononnya berlembut sikit laa..

Sudahnya.. tiap kali nak buat homework.. Abg Muche nak buat dengan Papa.. dengan ummi .. tak mahu.. Ishhh.. mana boleh!! Ummi kata buat.. buattttt!!! hahahaha..

Abg.. Abg.. Ummi marah-marah.. Ummi cubit-cubit.. bukannya ummi bencikan abg tauuu.. tapi ummi sayangkan abg.. ummi nak abg pandai dan bijak... Abg sebenornya budak bijak dan pandai tapi abg ni banyak je auta.. pastu main lebih... haa. jadi macamana ummi tak naik angin...

p/s: Abg.. tau tak.. dulu ummi lagi teruk tauu.. Ummi selalu kena rotan sampai berbirat-birat dengan arwah Tokki kamu sebab salah sebut masa time baca Quran... haa.. ni ummi baik jer sikit tauu... (tetiba teringat kat Arwah Ayah ummi.. rindu sangattttt.. mudah2han Ayah aman di sana.. Alfatihah)









3 comments:

  1. heheh, omigosh, i tak tau nanti bila anak i dah besar camane. i pun takde kesabaran bab-bab ngajar orang nih!

    ReplyDelete
  2. hhehheheheh...wait my turn nanti.. entah bukan lagi singa betina..., jadi raksasa terus gamaknya..

    ReplyDelete
  3. twiggy dan proud mama's dairy:
    huhuhu.. memang menduga kesabaran sgt.. respect kat cikgu2 dia kt sekolah.. mcmmana la boleh bersabor.. hahahhaa

    ReplyDelete