Tuesday, December 14, 2010

Alahaiii.. Cabaran Sungguhsss...

Baru jer ummi citer pasal breastfeeding hari tu... tetiba jer sehari dua ni, perahan ummi macam berkurang pulak... biasanya balik dari ofis, sah2 dapat 4 botol.. tp sekarang ni nak dapat 3 botol pun bercinta... huwaaaa, kenapaaaa ni???

Agaknya ummi start diet nasik kot.... tu yang berkurang tu.. ntah laa.. tp yang peliknya sebelum ni pun ummi tak makan nasik pun.. susu maintain jerrrr... Nampak gayanya strategi tak makan nasik kena ditukar kepada strategi lain laa...

Ke atau memang susu ummi dah nak abih dah??Bolehkah? Takper.. takper.. sabar-sabar.. jangan cepat panik ummi, okeh.! Apakata ummi try mana-mana petua untuk banyakkan susu. Yang penting ummi jangan cepat putus asa okeh, kena usaha sedaya upaya...!!

5 comments:

  1. chaiyok ummi!!!!!!!!hyehheheh
    insyaallah..susu umie akan byk tu...fikirkan susu itu banyak..maka banyaklah nnt jadinya..amin!
    hehehhe...

    ReplyDelete
  2. BERUSAHA!! SEMANGAT!!
    Ummi pasti boleh... Jemput review ur doter dlm my blog

    ReplyDelete
  3. salam kenal...
    memang dilema kan bile susu kurang, mcm eray amalkan few things:
    1-positive yang susu akan cukup
    2-doa mohon Allah berkati susu & tambahkan susu
    3-power pumping di tengah malam
    4-domperidone

    insyaallah nanti cukup susu tuk maryam yang comel.

    ReplyDelete
  4. ummi eisya:
    insyallah..
    mudahan2 dipermudahkanNya.. amin
    terima kasih yer..

    Momma Mia:
    Terima kasih.. doakan yg terbaik yer.. anyway terima kasih ler sbb reviewkan blog ima kt blog alin.. segan sungguh rasanya.. pdhal apa la sgt dibndingkan dgn mama2 yang lagi hebat.. hehehe.. terima kasih sekali lagi..

    Eray:
    terima kasih for the tips.. akan ima amalkan. eh.. domperidone tu apa ek??

    ReplyDelete
  5. jgn stress, insyaallah susu pasti meriah. say yes to breastfeeding

    ReplyDelete