Monday, February 23, 2009

Jom Masak-masak...

Utk kesekian lama nyer ummi menyepi.. entry kali ni, ummi akan postkan cara-cara nk buat bergedil di tengah malam buto... dan chefnya x lain x bukan ialah Chef Papa...

Mula-mula kentang yang telah dipotong2 digoreng dahulu....
Lepas dah agak2 masak.. (jgn smpai hanguss..) tiba la masanye utk menumbuknya pula..
so dengan penuh gemalainyer Chef Papa menumbuk semua kentang2 itewww..
Jeng.. jeng.. jeng.. beginiler hasilnyerr...
Penolong Chef. Mr.Abg.. tgh duk perhatikan Chef Papa.. ekceli baru bngun tdo.. terkejut sbb bising2 kat dpur.. apa ntah ummi dgn papa buat... Okeh.. ini pulak ialah daging kisar yg telah pun direbus dan dihncur2kan...

Ini la dia cara-cara meramas yg betul yer.. puan2...

Oh yer.. kentang yg dah lumat tu.. kita gaul2 kan dgn daging kisar tu yer.. cik Puan2...

Jgn lupe gunakan white pepper power cap BABAS.. huhuhu..

Papa, lpas ni apa plak pa? Okeh.. selepas dah sebati.. kita mula la menggentel adunan tadi bulat2.. (ayat ntah haper2 ntah)lepas dah gentel bulat2.. kita celup dia dlm telur...

dah celup2.. kita cmpak jer la dlm kuali yg penuh dgn minyak panas tu...

lepas tu.. kita biarkan dia smpai ler kuning-kuningan.. INGAT!! jgn smpai hangusss..... dan akhirnya beginilah hasilnya.. "bergedil di tengah malam buto"

P/S Sebenornyer ummi x tau nk tulis apa.. so ummi merepek jer dlm entry kali nih.. gmbar masak memasak oleh Papa dan Musa ni.. dlm awal bulan lepas kot, lama sgt dah.. x ingat dah.... jam 1.30 pagi...

No comments:

Post a Comment